Cetusan Minda...: Shuhada (ex-MPMUM 03/04) terima Anugerah Pelajaran Di Raja

Wednesday, August 10, 2005

Shuhada (ex-MPMUM 03/04) terima Anugerah Pelajaran Di Raja


Petikan daripada Berita Harian 10/08/05:

KUALA LUMPUR: Dua graduan Universiti Malaya (UM), Nurshuhada Zainon, 22, dan Tam Shan Dean, 24, yang cemerlang akademik dan kokurikulum menerima Anugerah Pelajaran Diraja sempena konvokesyen universiti itu, semalam.

Sepanjang pengajian, Nurshuhada bukan saja mengekalkan Purata Nilai Gred Kumulatif (PNGK) 3.83, malah menerima Anugerah Dekan lima kali berturut-turut. Graduan Ijazah Sarjana Muda Ukur Bahan itu juga aktif kokurikulum, antaranya menjadi Exco Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) dan pernah menyertai delegasi UM ke Universiti Oxford dan Universiti Glamorgan, United Kingdom.

Ketika ditemui, Nurshuhada berkata, memberi tumpuan ketika mengikuti kuliah dan mengulang kaji pelajaran adalah kunci kecemerlangannya.


Mengenai cabaran masa depan, beliau berkata, seseorang pelajar tidak seharusnya bergantung kepada ilmu dipelajari semata-mata, sebaliknya perlu berfikiran global sejajar dengan tuntutan semasa.

“Pelajar yang inginkan kejayaan perlu berusaha gigih serta mempunyai ketahanan mental dan fizikal tinggi untuk bersaing dengan orang lain.

“Pelajar, perlu bijak mengimbangi masa antara pelajaran dan aktiviti sosial kerana kedua-duanya aset penting,” katanya yang kini bertugas sebagai juruanalisis pembinaan sebuah syarikat di ibu negara.



Ada apa dengan Shuhada?

1) Beliau merupakan bekas pelajar sekolah teman (1 batch, 1 office).
2) Beliau juga ialah bekas exco MPMUM 03/04 ketika zaman Ramadhan Fitri.

Wah, tumpang bangga teman hari ini dengan kejayaan sahabat teman ini. TAHNIAH.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home